söndag 14 mars 2010

Nya friska tag

Jag har varit lite off på sistone. Inte bara från bloggen utan helt och hållet. Sjukdomarna vi gick igenom här hemma tog hårt på mig även om det inte var jag som var sjuk... Det började ju med Melwins magsjuka och när vi väl kände oss friska och säkra från det så började Tilda. Hon kräktes aldrig utan fyllde bara blöjor. Mycket bättre för min del då jag tycker att kräk är det absolut jobbigaste som finns. Men när det börjar bli tio blöjor om dagen och en renbäddning på natten 5 dagar i sträck då är det inte så jäkla kul längre. Tvättmaskinen har gått varm med både kläder och lakan. Tilda har väl inte varit på sitt bästa humör direkt och framför allt så har vi ju varit helt isolerade från omvärlden. Matte jobbar ju hela dagarna , hemma vid sju, och vi har gått här hemma. Packat ner ungarna i vagnen för att komma ut och rasta hunden och sen hem och in igen. Tristessen var total!!!! Och mest knäckande är när hon aldrig blev bättre, samma elände dag ut och dag in. Men nu så!!! Nu är hon pigg som en nötkärna igen och kryper fortare än nånsinn över golvet =)

MYCKET tv-tittande har det blivit under de två sjukdomsveckorna. Ibland ser de riktigt mysiga ut =)



Nu har vi i alla fall varit friska i nästan en vecka och Melwin har för en gångs skull fått vara på dagis. Han var så glad när han fick komma dit så jag såg knappt röken av honom när jag lämnade honom.

Igår hade våra vänner Sara och Tobias ordnat bowlingturnering med tacobuffé. Supertrevligt och jättekul. Massor med vuxna och barn. Resultatet behöver vi väl kanske inte gå in så mycket på =) Sen bar det av hemåt för att titta på Melodifestivalen. Sara hade planerat tiden så att alla skulle hinna hem till Melodifestivalen =)
Vi skulle ta ett foto på barnen till svärmor som ville ha det till en ram med alla barnbarn så vi försökte sätta upp dem i soffan igår... Pust!!! Det är INTE lätt att få dem att sitta stilla, gärna se lite glada ut och helst titta i kameran.... Jag var helt genomsvettig. Till sist blev det denna bilden. De tittar inte riktigt i kameran för jag stod bakom Matte (fotografen) och hoppade upp och ner för att fånga deras uppmärksamhet. Enda sättet att få dem att sitta stilla.... De är ju glada i alla fall =)



Svärmor har fyllt år så vi var där idag och firade. Det var då hon skulle få fotot. Jag hade även gjort ett kort till henne.



Och Matte har ju också fyllt år för ett tag sen (mitt i magsjukan för andra året i rad....)
Kortet jag gjorde till honom hittade jag beskrivning på här... Det heter mosaikkort pga att alla remsorna i bakgrunden är ditsatta en i taget. Lite som att lägga mosaikmönster.



Nu sover mina små tröttisar i alla fall. De var trötta efter en eftermiddag hos farmor. Tilda var så övertrött så det tog låång tid för henne att somna och hon var såå ledsen. Nu hoppas jag att hon sover gott och sover lite längre än till 5 i morgon bitti....

Kram och god natt


5 kommentarer:

Suz sa...

Härligt med att ni i friska,för då kanske jag får besök:)
Jag är glad att jag har mitt pyssel så jag kan ha nått och göra på dagarna,mest frustrerande är att jag inte kan göra saker som behövs.
Korten du gjort är så snygga vad fint det blev med de små blommorna på Anne kortet.Mattes gratiskort är tufft och manligt. Det är så svårt att inte få dem så puttinuttiga.Hoppas ni får sova länge. (jag gick upp 5)
Stor kram Suz

petra/paradise sa...

BLÄÄÄÄÄÄÄÄ för magsjuka!!
Vi har legat vi också.
Johan och jag alltså. Loke klarade sej tack å lov!

Korten är jättefina!
Visst är mosaik-tekniken häftig!
Har själv inte provat.
Vill du så kan du maila ditt mosaikkort till oss på StampARTic så visar vi det på bloggen =)

Kramis!!

TinaStina sa...

Kortet till svärmor blev ju jättefint! Såg det ju under produktion. Och jag måste säga att blomman var väl värt tiden det tog att göra den. Den blev ju toppenfin! Där kan man snacka om pilligt :)

Mosaikkortet var något helt nytt för mig! Jättehäftigt. Det måste jag nog härmas med någon gång.

Yes, vi ses i morrn! Kramar

Nina sa...

Mosaikkortet är kanonsnyggt, men jösses vilken tid det måste ha tagit =)
Din sassablomma blev kanonsnygg, jag måste försöka igen...blev inte så nöjd med min.
Ha ha.. inatt pratade jag i sömnen så jag vaknade själv... Patrik sa att jag hade sagt "jag ska göra en sån där blomma" *fniss*
Kram
Nina

Articsisters sa...

Nu har jag smitit från jobbet en stund. Det ”flingar” ute med blötsnö. Jag blir så less vill ha vår och inte snö. Tänkte mig att scrappa lite i helgen så nu letar jag en massa inspiration. Det fick jag hos dig.

Lisbet