torsdag 25 februari 2010

Äntligen

Faran var inte över..... Melwin mådde jättebra hela måndagen och var sugen på mat. Vi skulle veckohandla på måndagkvällen och jag fick verkligen övertala Matte om att Melwin ändå borde vara hemma för det var ju trots allt mindre än ett dygn sen han kräktes... Till sist fick jag min vilja igenom och jag åkte själv till Willys. När jag kom hem hade barnen pyjamas och välling hade serverats. Melwin ville inte ha sin välling utan gick istället ut i köket och kräktes på golvet... Tänk om vi varit allihop och handlat!!!!!
Sen var han jättedålig hela kvällen och kräktes ner både mig och halva badrummet... Efter det har jag varit oerhört försiktig med mat. I tisdags fick han i princip inget och igår fick han lite grann. Han hade nog gärna velat ha mer men jag vågade inte.

Hur som helst har det varit bra sen dess och nu håller jag på och fixar lunch till oss så idag får han mat som vanligt. Vi andra har klarat oss och det ska bli skönt att kunna bli lite sociala igen. Dock vågar jag knappt gå till öppna förskolan med tanke på hur mycket magsjukor det går här på Arnö... Har inte bestämt hur jag ska göra i morgon.

Så här trött var han i måndags kväll. Ville absolut inte gå och lägga sig men så fort han satt i mitt knä somnade han.



Tilda sov oroligt inatt och jag blev livrädd varje gång hon vaknade och trodde att nu var det hennes tur (otur..). Hon har blivit förkyld och stördes av allt snor som gjorde att hon knappt kunde andas och hade jobbigt att ha nappen i munnen.

Hon hade en rätt skön sovstil när jag kom in i sovrummet och skulle lägga mig igår kväll =)



Jag har faktiskt kunnat pyssla lite nu när jag varit hemma i flera dagar. Melwin har tittat massor på tv. Han får inte göra det på dagarna annars men nu har Playhouse disney rullat hela dagarna.
Det här kortet skickas idag. Mottagaren fyller år i morgon så jag hoppas verkligen att hon inte är här inne och kollar idag...



nu är det snart dags för skiftbyte här igen. Melwin ska lägga sig och Tilda ska vakna och äta lunch hon också. Sen ut i snön en tur.

3 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att det är bättre nu, stackarn... inte konstigt att man blir trött när man varit magsjuk! Gillar Tildas sovstil =)
Kortet blev superduperfint!
Härliga färger och fint motiv!
Kram Nina

Petra sa...

Hej!

Vilken superfin blogg du har och vad pysslig du är!
Kram Petra

therése Lundberg sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Lite seg på att uppdatera den... Hoppas att det gått bra med grejerna du beställt? Ska bli spännande! Jag har så mycket pysselinspiration just nu, det är värre med tiden och orken :( Härliga bilder du fått till med din nya kamera, förresten! Fota i studio kan jag, men det är sämre med att få snygga vardagsbilder inomhus hemma... Blir lite nyfiken på hur du gör? Kram Therése