fredag 8 januari 2010

Mitt värsta....

Oj oj vad kallt det är ute hela tiden... Jag gillar kylan men när det är så kallt att inte Tilda kan sova ute, då är det inte kul.
I tisdags var det sådär löjligt kallt, typ 19 minus. Och eftersom Tilda var rejält snorig tänkte jag att jag låter henne sova inne. Vid tre tillfällen stod jag och drog vagnen fram och tillbaka över en tröskel med en skrikande Tilda i (och en Melwin som skulle sitta på sin plats i vagnen, bredvid Tilda, under suffletten, inomhus=) Hon somnade väl inom 10 minuter varje gång så det är väl ok men sov mellan 25-45 minuter varje gång. Varpå hennes humör den dagen inte var på topp direkt. Hon sover upp emot tre timmar i sträck när hon ligger ute i vagnen.
Mitt enda ljus den dagen var att jag skulle på tjejkväll hos Heidi på kvällen. Och det var jag, och det var supertrevligt. Johanna hade lilla lilla Agnes med sig och det var två andra tjejer som jag inte kände.
När jag gick hemåt vid tolvtiden var det nästa 21 minusgrader, huvva.

Heidi fick en underbar handkräm från oriflame som doftar kokosnöt av mig och jag slog in den i en hemmagjord "tetra-kartong". Lite kul att engagera sig lite i inslagningen. Jag tycker själv den blev rätt fin och Heidi var supernöjd =) Dock går den ju inte att öppna med mindre än att man får klippa sönder den....



I måndags var jag och barnen med morfar på Busfabriken. Tyvärr har jag inga fina bilder därifrån eftersom inte min proffsfotograf Matte var med. Så jag fick fota själv och det blev som det blev så det är inte mycket att visa upp... Melwin hade tokroligt och ville INTE åka hem. Vi var in på Maxihuset och åt och han fick pannkakor så det var en toppendag för honom.
MEN.... som ett brev på posten två dygn senare... vad händer... Onsdag kväll, vi ska gå och lägga oss runt 12 och hör att Melwin som alltid sover som en stock börjar gnälla. Han verkar inte komma till ro utan gnäller mer och mer och till sist..... Jodå, magsjukan kom på besök.... Fyyyyyyyyyyyyyyyy fasen, det är verkligen mitt värsta. Jag blir så nervös av hela situationen att jag skakar... Matte fick ta hand om Melwin och jag tog hand om sängen.. Och sen fick Matte sova resten av natten inne hon Melwin. Det gick bra och efter halv tre natten till tordag har han inte spytt mer.
Med erfarenhet av tidigare magsjukor har jag varit väldigt försiktig med att ge honom mat efteråt. Igår fick han leva på vätskeersättning och smörgåsrån och idag har han fått börja äta lite mat och det har funkat faktiskt. De två tidigare gångerna har han spytt upp allt vi petat i honom i upp emot en vecka efteråt och det är så jobbigt.
Han är pigg och glad i alla fall och här sitter han och Tilda och leker inne i lekrummet.



Nu är det ganska precis två dygn sen han blev sjuk så jag hoppas hoppas att faran är över för oss andra...... Håll tummarna!!!!!!!

Kram och godnatt!!

3 kommentarer:

Agnieszka sa...

Hej. Gud vilket fint paket, du är så himla duktig! Skönt att lilleman blivit bättre nu, hopps ni slipper denna sjuka någe mer! kramis

TinaStina sa...

Jättegulligt paket! Lite roligare än ett vanligt fyrkantigt :)

Hoppas att ni övriga klarar er från magsjukan. Det är det värsta jag också vet.

Vi ses nästa tisdag!

Kramen!

Suz sa...

Supersött paket och mysiga bilder på barnen! Hoppas ni är friska och att fler inte drabbas.

Stor kram Suz