söndag 20 september 2009

Tiden går fort här hemma. Matte jobbar och Melwin är på dagis tre dagar i veckan. När Melwin är hemma spenderar vi en del tid på öppna förskolan. Det är ungefär samma folk där varje gång och man blir som en stor familj =) =).

Förra lördagen var vi på ettårskalas hos Alfons (som var med på Gran Canaria). Det var ett jättetrevligt kalas som dock slutade i tragedi. Precis när vi skulle åka hem satt Melwin på en bobbycar ute på altanen och innan jag hann fatta vad som hände (trots att Matte påpekade det....) så hade han kört nerför trappan och låg med ansiktet rakt ner i plattorna nedanför. Så kvällen slutade på akuten med div. skrapsår, bulor och en avslagen tand. Vi fick vara en stund på akuten för observation men det var ingen fara. I veckan har tandläkaren tittat på tanden också och det såg efter omständigheterna fint ut.
Så här såg han ut dagen efter.



Det är inte så lätt att fota de små liven tillsammans. Jag kämpar och kämpar för att få Melwin att sitta med Tilda så att vi kan fota och ibland går det, då får man passa på att att fota som tusan. Här är resultatet från härom kvällen.





Det var väldigt längesen jag visade upp några kort jag har gjort. Eftersom Matte brukar hjälpa mig att fota så tar det ibland lite tid innan bilderna kommer fram till mig men nu har jag en hel hög här. Och i framtiden kommer jag kunna fota min kort själv för jag har beställt en bra och fin kamera =) Så nu ska det fotas för fullt. Min lilla ixus-kamera har mystiskt försvunnit så då passade jag på att köpa mig en systemkamera istället.













Jag måste ju passa på att berätta att jag VANN bloggcandyt Suz hade i sin blogg. Helt fantastiskt, jag blev så glad =) =) =)

9 kommentarer:

Mia sa...

Stackars Melvin! Gjorde säkert himla ont. Men det går ju över ganska fort & det är garanetrat inte sista gången det händer något så´nt här!

Grattis till vinsten!! Ja ibland ska man ha lite tur.

Vilka jättefina kort du gjort!
Gillade det med brudparet jättemycket!
Kram//mia

Rita sa...

Stackars Melwin!
Kom ihåg att meddela försäkringsbolaget! Utifall att det blivit skador på framtida tänder (som ligger innanför) så gäller försäkringen bara om du anmält det när skadan skedde. Bara ett tips! Alexandra druttade omkring ganska mycket som liten... :)
Ha det gott!
Kramar från Rita

Suz sa...

Halloj!Stackarn men, jag vet ju att han hämtat sig bra;) Vilken kaskad av underbara kort du gjort.Alla är så fina och med fina blommor allra helst den med rosen som du gjort själv.
Kram Suz

Pernilla sa...

Hej där!
Hittade åt dig när jag surfade på Saras blogg. Skoj med fler "kändisar" i bloggvärlden.

Såå fina kort du har bilder på. Har du gjort dem själv? I så fall är jag mäkta imponerad!!

Stackars Melwin, hoppas han mår bra efter vurpan?!

Anonym sa...

Hej hopp..
Så många o fina kort du gjort.. kram maja..

Marie-Louise sa...

Wow vilka fina kort! Tror jag har sett åtminstone ett IRL? Det med flodhästen? I vilket fall superfina allihop! Tack för en trevlig pysselkväll,längtar redan till nästa gång jag kan va med =) Men nu ses vi ju på lördag igen! Stor kram!

Nina sa...

Söta Melwin, skönt att det gick bra iallafall. Korten på barnen är jättefina och du har gjort en hel hög med jättefina kort.
Är imponerad av rosorna, dom är jättefina!
Ses på lördag.
kram Nina

TinaStina sa...

Tack för hälsningen i min blogg! Det var jättetrevligt på träffen i lördags och din gulliga dotter var ju pricken över i:et!

Superfina kort du gjort! Gillar flodhästkortet massor. Jag kommer nog till en tisdagsträff framöver för att få lite inspiration av er!

Kram!
Tina

Marie-Louise sa...

Hallå! Dags för ett inlägg snart... ;) Har en sak till dig att hämta om du vill. Kram kram