torsdag 17 juni 2010

Bröllop

I lördags var vi på bröllop. Våra goda vänner Sonja och Erik gifte sig. Det var ett vackert brudpar, ett trevligt bröllop men tyvärr kasst väder. Århundradets blåsigaste dag och regnade gjorde det också av och till. Synd men vi hade trevligt ändå. Blev inte mycket utomhusvistelse mer än själva vigseln. Sen sökte vi skydd och värme inomhus.





Tjejgänget, jag, Sonja, Maria och Sara.



Matte har varit riktigt sjuk. Han har haft feber i flera dagar. Inte blev det bättre av det kalla bröllopet där han ändå (varm av all alvedon) spenderade ett bra tag utomhus i kylan... Troligtvis var det en släng av bihåleinflammation för han har haft bra ont. Jag har varit hemma en del från jobbet och tagit hand om barnen och sett till att få Melwin till dagis. Svårt när man känner att man behövs både hemma och på jobbet... Nu är han bättre men ännu inte helt bra.

Ikväll var mormor här och åt fläsk och löksås med mig och barnen medans Matte var iväg och fixade dragkroken på bilen. Den gick inte igenom besiktningen på grund av att den avtagbara dragkroken kärvade och på måndag har vi körförbud. Men nu ska vi besikta om den i morgon.
När mormor var här kom glassbilen så vi var ute och handlade glass och sen gick vi ut och satte oss i solen i lekparken och åt glass. Gott och mysigt! Det var första gången Tilda åt glass själv. Kladdigt....





Några kort jag inte visat upp tidigare. Morsdagskort till farmor och mormor och ett födelsedagskort till goa Heidi som fyllde för ett par veckor sen.







Detta fick bli ett snabbinlägg. Nu ska jag ut med hunden och sen hopp i säng. Upp tidigt i morgon. Egentligen är jag ledig fredagar nu men vi ska till bvc med Tilda på 1-årskontroll kl 11.10 i morgon så jag tänkte jobba fram tills dess för att ta igen lite av det jag missat i veckan.

Kram och godnatt!!

3 kommentarer:

Suz sa...

Hej på dig!Så fin bild på dig o Matte! Söta kort på barnen,gulligt att äta själv ;)
Fybubblan vad fina kort,helt fantastiska.
sov gott kram Suz

Chris_P sa...

vilka superfina kort!!!

Nina sa...

Jättefina bilder, bilden på dig och matte är jättefin!
Korten är som vanligt såå fina, gillar ju dina blommor med stempelgledje i... måste prova jag med framöver... =)
Ha en skön midsommar!
Kram Nina