onsdag 14 april 2010

Jobb, jobb, jobb...

Ja, jag jobbar ju nu.... Det har blivit dåligt med uppdateringar här på sistone men jag är ju inte van vid att jobba och ha så lite tid hemma vid datorn =) Jag cyklar hemifrån strax efter 7 på mornarna så jag måste ju lägga mig i tid på kvällarna.

Egentligen borde jag lägga mig nu så detta får bli ett kort inlägg. Men som en kort sammanfattning av jobbet hittills så har vi under min mammaledighet bytt namn från ACC Services AB till Sodexo Facilities Services AB, flyttat från Brandholmen till hamnen, bytt ut hela vårt manuella arbetsordersystem till att killarna fått handdatorer och jag får in all info direkt i datorn och sökter allt via ett nytt program som heter Toolbox.
Med andra ord, ALLT är nytt!
Andra arbetsdagen kände jag huvudvärken komma krypande och funderade på hur detta ska gå. Jag gillar att ha stenkoll och det har man inte när man varit borta i 10 månader. Men det löser sig och jag känner mig mer hemma bakom tangenterna för varje dag som går.

Matte är hemma med barnen och det funkar bra. Han trivs och barnen verkar nöjda.

Melwin min fina kille blir 2 år och 3 månader idag och då var det ju dags för fotografering. SHIT vad det är svårt nu för tiden... Jag mutade med lite godis och tog ca 50 bilder för att få några som var ok. Svårt att få till en riktig pangbild men man kan inte alltid lyckas. Dagen till ära har han fått flera rivsår i ansiktet på dagis också... vet inte vad han gjort men det är väl sånt som händer =)



Tilda står, står och STÅR!!!! Hon älskar att stå, lilla gumman. Och idag såg jag att första tanden i överkäken börjar titta fram.



Det får bli allt för idag, jag måste sova...
Matte kom precis hem från Jönköping med en ny vindsurfingbräda... en till till samlingen.... undrar hur många han har....

Kram och gonatt!

6 kommentarer:

Suz sa...

Stora pojken,men kan ju faktiskt inte säga annat om Tilda heller,vad hon vuxit! Roligt att du kommit in i det hela med jobbet redan.
Ses på lördag.
Kram Suz

nathalie sa...

Åh äntligen en lite uppdatering. Som jag väntat:) vad roligt.

Nina sa...

Söta bilder på barnen och låter bra att du kommit in i jobbet även om det verkar vara hur mycket nytt som helst =)
Ses snart.
Kram Nina

http://stengeltjejen.blogg.se sa...

ÅÅ ja visst ja du jobbar ju nu,,, fasen va skoj,,, man behöver lite ombyte och barnen från en annan åxå!!! nice att ha en hemma pappa som har städat/tvättat/aktiverat ungarna och middagen klar till du kommer hem för visst ere så??? ;)
Är du nere på classe glöm inte gapa på mig & säga hej från scrapping Tess!!! :)
KRAM

Heidi sa...

Så stor Tilda ser ut när hon står. Ingen bebis du har längre! Söt bild på Melwin.

Kraaaaaaaaam

Petra/Paradise sa...

VAd söta de är, dina härliga barn!!
Förstår att det måste varit svårt att få stora killen till å sitta still *fniss* ;)

Roligt å vara tillbaka på jobbet?
Toolbox känner jag igen!
Har själv jobbat i det programmet, men det var säkert uppbyggt för å passa min förra arbetsplats.
Så jag ska inte säga att det ser likadant ut ;)
Men visst måste det varit en stor omställning för de å komma tillbaka.
Dock lite omväxling kanske? :)

MÅ gott!!

Å du, tusen tack för dina söta ord inne hos mej! *glad*

KRAMISAR